eindelijk weer boven water en internet - Reisverslag uit Calcutta, India van Diny Scholten - WaarBenJij.nu eindelijk weer boven water en internet - Reisverslag uit Calcutta, India van Diny Scholten - WaarBenJij.nu

eindelijk weer boven water en internet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Diny

27 Februari 2008 | India, Calcutta

vandaag voor het eerst weer warm gedouched in een redelijk luxe hotel in de badplaats Puri aan de Golf van Bengalen. op een smal terrasje een fruitontbijt genomen, bedelaars en een graatmagere hond van ons afgeschud. Aan de overkant van de straat wil een herkauwend rund een restaurantje binnenlopen en doet en passant een plas die kan doorgaan voor een waterval.
Ja de Adivasi trektocht is nu voorbij.
Prachtige wandeltochten door de bergen en bezoeken aan kleine bijna middeleeuws aandoende dorpjes die herinneringen oproepen aan ons openluchtmuseum.
We zijn duidelijk niet de eerste touristen die dwars door deze dorpjes heenlopen dus de reacties van de kleurrijke bevolking, nou ja stammen, zijn navenant. Soms mag je fotograferen en soms ook echt niet en dat laten ze je dan wel weten. Wil en Jolanda jullie vroegen of ze jullie nog kenden. Ik vond een stamhoofd bij de Bonda's, redelijk dronken en met dodelijk gif aan zijn pijlen die bij het horen van jullie naam onmiddelijk met zijn hoofd op indiase wijze begon te wiebelen en dat betekent hier ,,ja'' dus Bingo.
We vonden het jammer dat we zo weinig konden internetten of een kaart sturen. Als het lukt sturen we er nog een paar.De trektocht was echt primitief. Slapen in condensvochtige tentjes. wassen bij een enkele kraan of een diepe waterput. Soms wel en soms niet een toilet.Verder veel reizen en werkelijk prachtige foto's maken. Gisteren overnacht in een klein badplaatsje Gopal Pur, waar Leo en ik terecht kwamen op een feest van truckereigenaren, We hadden net gedineerd en gedronken maar daar werd ons gastvrij gedwongen van alles te eten en te drinken wat veel mensen, in dit immense land met vreselijke tegenstellingen, moeten ontberen. Toen we naar ons hotelletje liepen moesten we zelfs nog iemand van ons afschudden die wel mee wilde naar de hotelkamer. Over de groep(sleden) zou ik meer berichten, maar ik denk dat we dat beter mondeling thuis kunnen doen. In ieder geval ( DIVERS< ONGELOFELIJK EN NOG MAAR EEN WEEK).
We zijn heel erg benieuwd naar de kinderen en kleinkinderen.We missen jullie wel hoor. En zoals ik al eerder aangaf het is vaak niet te bevatten hoe groot de tegenstellingen tussen jullie en de kinderen hier zijn.Wat zijn wij in ons land bevoorrecht. Je leert hier echt anders te denken. het wonderlijke is dat je ook aan dingen gaat wennen. Lunchen in een ,, Motel'' langs de weg, zwermen vliegen, de geur van een open riool, rijst geserveerd op grote met tandenstokers aan elkaar geregen boombladeren. EN HET SMAAKT OOK NOG LEKKER ! Hettie geen vakantieland voor jou denk ik en Moed zou zeggen ,, Wat zoek je er''De markten van de AdivasiStammen zijn van een onbeschrijfelijke kleurige schoonheid.Zilveren ringen om de hals, houten plankjes rond de billen als tegenwicht, rijen kleurige kralensnoeren rond de hals die ook de borst bedekken. Zingende vrouwen in een seance om de naam voor een pas geboren kindje te bedenken of rondedansen van oudere en jongeren vrouwen op het dorpspleintje terwijl het stamhoofd op zijn trompetje blaast en jonge jongetjes drummen op kleine trommels. Schoonheid zoals in alles hier. Een mengsel van eenvoud, gratie, charme, armoe en niet in de laatste plaats KLEUR. Je raakt niet uitgekeken.
Lieve allemaal ik sluit nu af want in het zeer kleine hokje, zes computers op een rij (en bezet) wordt het nu toch wel redelijk warm! Gauw tot ziens Dikke kussen van Maaike en mij en ( hier viel dus de electriciteit in Puri uit). Nu een half uurtje later kan ik dus verzenden en afsluiten.XXXXXXXXXXXXXXXX


Lieve Allemaal,

Ik sluit me volledig aan bij het bericht van Jan, ongelooflijk zulke mooie volkeren, kleuren en geuren. Lekker nog drie dagen in Puri genieten van de heerlijke ruige zee en de tempels en de prachtige dingen die we hier weer zien.
Ik zal een tipje van sluier oplichten wat betreft de groep " one Flow over de cockcocknest" zegt julllie dat iets??????

Jose names Jan ern Maaike harteljk bedankt voor de extra foto ruimte, vanavond zetten we er foto's op.
De stroom viel uit, vandaar dat Jan jullie niet meer kon bedanken.


Mensen gegroet allen en tot snel

Liefs Leo en Diny, Catrien en Wilma

  • 27 Februari 2008 - 07:46

    Hetty En Albert:

    Fijn weer een teken van leven. Zeer benieuwd naar jullie ongetwijfeld mooie ervaringen. Als ik deze verhalen lees denk ik inderdaad nee dit is niets voor mij. Maar als je er in verzeild raakt pas je je ongetwijfeld aan de omstandigheden aan en moet je wel. Jullie nog een heel mooi en fijn laatste stukje van deze mooie reis en ik zie jullie weer op schiphol. Dikke knuffel en kus.

    Hetty en Albert

  • 27 Februari 2008 - 07:49

    Marinus En Claudia:

    Lieve Wilma en groepsleden,

    wat een ontberingen brrrr ...! We kunnen ons er iets bij voorstellen hoe jullie eruit gezien hebben ! Nu nog een paar dagen relaxen / bijkomen van de inspannende maar o zo mooie tochten.
    Geniet ervan, rust lekker uit, snuif de cultuur nog even goed op en een goeie thuisreis gewenst. Doe voorzichtig en groeten aan iedereen.

  • 27 Februari 2008 - 08:42

    Rik:

    enerzijds 6 computers op een rijtje in een ECHT cybercafé en anderzijds een dorpschef met een (vogel)fluitje! waar anders vindt je dit nog? op de Waddeneilanden? ga meteen op zoek.
    wat een avonturen!opgelucht dat jullie inderdaad "weer boven water zijn";vroeg me al af hoe het jullie verging op die tocht.
    voel me wel opgelucht want wil niet alleen exposeren.
    hoop jullie snel terug te zien en intussen,
    dikke (en WARME) knuffels uit Breda.
    Rik.

  • 27 Februari 2008 - 09:32

    Jolanda Arnhem:

    we wensen jullie nog heerlijke laatste dagen toe in puri,een culinair verslagje zou ook nog leuk zijn en hoe was de film en al een mooi souvenir gekocht/of voor jan een mooi steentje gevonden,en zo horen we graag alles live binnenkort!!
    nameste nameste xx

  • 27 Februari 2008 - 09:36

    Jose:

    Lieve Jan en Maaike en allemaal,
    Wat heerlijk wer van jullie te horen. Rik wil niet alleen exposeren en ik wil niet naar Frankrijk zonder jou Jan!. Het zal wel heerlijk zijn om toch na al dat indrukwekkendst even rust te hebben aan zee. Geniet er nog heerlijk van allemaal en als ik het goed begrepen heb: "Niet op een plek gaan zitten eten waar een rund kan binnenlopen." Moet er niet aan denken al die druppels op je fruitontbijtje.
    Ik ben wel erg benieuwd naar wat foto's. Heel veel plezie, kus en liefs van Wil en mij.

  • 27 Februari 2008 - 10:35

    Frouke:

    Lieve Maaike en jan,
    Leuk om te lezen over jullie reis, klinkt avontuurlijk maar ook gezellig met elkaar. Hier gaat het goed, de kids ontwikkelen zich weer razend snel. Mam, ik mis je wel hoor zo in deze begin periode. Maar dat halen we wel weer in, als jullie terug zijn komen we snel een weekendje logeren. Serra zegt regelmatig dat oma maaike en opa Jan in het vliegtuig zijn!!
    Dikke kussen van Frouke, Dirkjan, Serra en Nanne

  • 27 Februari 2008 - 12:05

    Ria Scholten:

    Beste vakantiegangers,
    Zo! jullie waren lang ondergedoken, wat zal het verbazen zijn en verwonderen om wat de wereld ons te bieden heeft, na het lezen van jullie korte verslaglegging, ga je je bijna schamen over zoveel luxe hier.
    Nou geniet nog even voordat het leven van alledag weer begint.

    Gr Ria.

  • 28 Februari 2008 - 12:28

    Pinelle:

    Hoi allen,

    Goed te horen dat jullie weer ongeschonden back-in-town zijn. Misschien hebben de m.n. arme mensen die mooie kleuren en lekkere geuren wel nodig om hun armoedige bestaan in ieder geval nog een beetje kleur te geven?! Net hoorde ik op de radio nog over een wel heel aparte bevalling in een trein in India. De zwangere vrouw moest naar het toilet, maar tijdens deze aktiviteit kwam ook de baby mee en belandde op de rails. Wonderbaarlijk genoeg is het baby'tje gezond en wel teruggevonden en was het alleen prematuur. Well Diny, you make me curious about the cuckoo's nest! 'k zou zeggen: Geniet van zee en strand voor jullie terugreis weer in zicht komt.
    Groetjes, Pinelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calcutta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2008

London

27 Februari 2008

eindelijk weer boven water en internet

16 Februari 2008

Terug in Calcutta

11 Februari 2008

Sikkim Poezie

07 Februari 2008

Groeten ui t Darjeeling van Maaike en Jan
Diny

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9207

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: